söndag 5 december 2010

Julmarknad.

Igår var vi och såg på film hos Mats i Bojsen. Good to be back. Arash var lite förstörd över att det bodde folk i hans lägenhet. Vi såg på Gråta med ett leende och den var jättebra. En sådan film som mamma och pappa säkert skulle älska också. En bit in i filmen blev den jättesorglig och jag kände hur ögonen tårades. "Åh nej, ska jag vara den enda som gråter igen!" tänkte jag, och i exakt samma ögonblick hör jag Marie från andra sidan soffan "Nu börjar jag gråta!" Så vi grät ihop istället. Mycket bra och mycket sorgligt.

Idag ska vi på julmarknad vid Falu gruva. Det blir mysigt. Förra året var jag också där, då var det någon plusgrad och slask. Idag är det -8 och det snöar. Trots att det är jobbigt så föredrar jag nog ändå snön och kylan.

God mat från förra året.

1 kommentar: