onsdag 1 februari 2012

Livestream och spridda tankar mitt i natten.

EHM, SPOILERS. Spoilers! SPOILERS.


Jag kan precis ha skrikit "herrejäklar JA Artie kan gååååå igen!!" och glömt att det är mitt i natten. Woops. Men Artie. Och Scream. Som jag typ aldrig hört förut, vad hände med de kända MJ-låtarna?
Och jag är hungrig. Men klockan är 02:15. Fast de gjorde Bad skitbra. Tror jag, det var väldigt mörkt i det där parkeringsgaraget och alla hade svart typ. Men det verkade bra.

Och ibland är det fascinerande hur mycket jag älskar den där serien med tanke på hur dålig den blivit. Som till exempel det faktum att Brittany inte haft en replik sedan avsnitt fyra. Just nu är det avsnitt 11. Inte ens en one-liner. Ingenting. Eller det faktum att Brittana varit ihop sedan säsong 1, och Samcedes (Sam och Mercedes) i inte ens ett avsnitt men de får en kyss före. Nej inte arg. Bara förbannad. Eller skitarg. You choose. Skitsamma. Nu är det snart smooth criminal.

Oj, det var Ben först. Med Kurt. Jag vill skära av mig öronen lite. *Sänka ljudet*

Brittany fick en replik!!

Santana: Brittany, lock the door.
Brittany: Wait, I don't know how to do that.

Old school Brittany! Och hennes första replik sedan hon blev vald Senior Class President var att hon inte kan låsa en dörr. Bara i Glee.

Något annat som var roligt var att min livestream var så dåligt att jag missade två tredjedelar av allt som hände. Oh well. När jag vaknar i morgon kommer det ändå finnas femhundra nya fina gifs på tumblr som berättar hela avsnittet. De flesta kommer nog handla om det faktum att Brittany och Santana pratade med varandra för första gången på sju avsnitt. Haha. 

Och blir Sebastian en regular cast member i säsong fyra slutar jag seriöst titta. Han är så fruktansvärt dålig. Grant Gustin kan tydligen inte skådespela. Och så kastade han en slushie på Santana. All the more reason to hate him. 


Och så många Faberry-känslor i denna scenen. Jag bryr mig inte om att de inte är canon, I ship Faberry! Och yay, Quinn!! Och Brittany, sitt ordentligt i en så kort kjol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar