måndag 27 februari 2012

Cecilia blir kreativ.

Så idag har jag varit lite kreativ. Jag har gjort en tavla!

Jag pratade på högtalartelefon med min familj när jag berättade det.
Jag: Jag har gjort en tavla!
Mamma: ...
Pappa: ...
Sandra: ...
Jag: ...hallå...?
Mamma: Haha, vi tittade på varandra i chock här.

Tack familjen :) Här är tavlan:
Först köpte jag en canvas, massa kritor och en limpistol. Även fjärilar, har inte bestämt mig om dom ännu. 

Sedan började jag limma fast kritorna längst upp på tavlan med hjälp av limpistolen. 

Såhär blev det. 

Sedan tog jag fram hårtorken och började värma upp kritorna så de skulle smälta. 

Vilket de gjorde! I början hade jag för hög blåst vilket syns här. 

Jag blåste och blåste och blåste och till slut såg det ut såhär. Ganska coolt va?! Fjärilarna funderar jag på att klistra på så de flyger upp över tavlan, men samtidigt är den cool som den är bara. Jag får fundera på det där. 

1 kommentar: