onsdag 22 februari 2012

Jag är så arg. Igen.

Öh så jag är arg. Om någon vill läsa om att jag är arg kan ni ju göra det. Det är Glee igen. Jag har sett avsnittet en andra gång. Det var ingen bra idé.




Precis sett avsnittet en andra gång. Tog precis lika illa vid mig denna gången. Jag är glad att det har uppehåll i sju veckor nu, för jag är så förbannad att jag knappt hade velat se det om det gått nästa vecka. Trots cliffhangern.

After Elton (gaysida för killar, finns en likadan för tjejer som heter After Ellen) har de skrivit en väldigt bra sammanfattning av avsnittet, men jag stal detta:

Några låtar. Och inte nog med det, rektorn hotade med att kasta ut henne från skolan för att hon gav Finn en örfil. Och han sjöng jäkla Girls just wanna have fun till henne. Girls just wanna have fun? Really? Och hon sjöng I kissed a girl! Som handlar om att bli full och hångla med en tjej på skoj! Fast sen sjöng hon Constant Craving (och tackade Finn, nej nu är jag upprörd igen). Och man ser Brittanys blick typ "what the fuck" mot Finn. Britt som inte fick en enda replik under hela Santanas komma ut-avsnitt trots att de varit ihop i typ tre år. Nej jag är inte arg. Och Finn blev hjälten i avsnittet! JAG DÖR. Okej nu är jag arg.

Nu måste jag gå och dricka lite thé och ta djupa andetag. Jag är så upprörd. Och KURT!! Wow. Som sa till Quinn i avsnittet att hon inte har en aning om vad en person som kommer ut går igenom, att hon inte kan jämföra det med sin lilla "fas". Nej för hon har ju bara:
  1. blivit gravid som 16-åring
  2. blivit utkastad och fick 30 min på sig att packa (gissa vem som berättade att hon var gravid för föräldrarna? FINN!! AARRGHHHH)
  3. hennes föräldrar sa upp bekantskapen med henne
  4. Både Puck och Finn svek henne
  5. hon adopterade bort sin bäbis
  6. gick igenom världens förlossningsdepression
  7. och sedan kom adoptivmamman tillbaka och ville att hon skulle få en relation till sin dotter.
Nej, hon har ingen aning om hur det är att ha det svårt i livet. Ingen aning. Det där var ju inte alls jobbigt jämfört med att ha världens mest förstående pappa, få några slushies i ansiktet och ha vänner som alltid finns där för dig. Fuck you Kurt.

Gissa vem som skrev I kissed a girl och gårdagens avsnitt?
Matt Hodgson, som tydligen ska vara Nayas pojkvän. Att säga att Gleeks i allmänhet inte gillar honom vore att ta i i underkant. Avskyr kanske? Föraktar? De skulle hellre se henne med Mark Salling (Puck) igen bara inte det är Matt? Mmm, så är det nog.
Om ändå Ali Adler kunde skriva alla avsnitt. Hon skrev Santanas komma ut-scen med mormorn i I kissed a girl (den enda bra scenen i avnsittet) och hela förra veckans avsnitt Heart. Hade hon fått skriva allt hade serien varit perfekt. Men nej, låt Matt skriva mer vetja.


Andas in
Andas ut


Okej, thé var det va? Och Me Against the Music med Britt och San. Och försöka att inte slå sönder något. Och aldrig aldrig mer se det där avsnittet. Hörni, håll er borta från tv11 nästa onsdag kl 20. Långt långt borta.

(Detta är från säsong två. När de fortfarande kom ihåg vilken sjuk talang Heather har. Hon gör Britney bättre än Britney själv.)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar