torsdag 1 september 2011

En dag på mitt jobb:

07:00 - kliver in på kontoret först av alla. Kokar en kanna kaffe och samlar ihop muggar, mjölk och socker att ha med mig ut.

07:20 - kör upp bilen ur garaget och börjar samla ihop skådisarna. Är som att leka "kom alla mina små kycklingar" eftersom alla springer runt och ska bara.

07:30 - kör ifrån dramahuset till inspelningsplats. Dricker kaffe, lyssnar på p3 och exalterade statister.

08:10 - har kört fel. Ringer platschefen. Står fel på vägbeskrivningen. Är bara 100 meter från plats lyckligtvis. Får en kram när jag kommer fram, läskigt när folk verkligen ser hur man ibland behöver en kram. Det var fint.

09:00 - nu börjar resten av teamet anlända, jag säger hej till alla och dricker kaffe.

10:00 - sitter på en stol och vaktar bilarna eftersom alla andra är upptagna på annat håll. Parkeringen är full av glassplitter, bra tecken på att man inte ska lämna bilarna obevakade!

11:00 - jag sätter mig i bilen för att köra tillbaka till dramahuset. De spelar Linneas nya låt på P3 i programmet flipp eller flopp och jag skruvar upp på max. Så himla bra låt! De bedömer dessutom att den är en superflipp, skoj!

12:00 - samlar ihop allt folk bett mig ta med från kontoret och äter lunch (kycklinglår, fetaost och körsbärstomater).

12:20 - samlar nu istället ihop kontorsfolket för att köra ut dem till veckans veckomöte. "oj, jag glömde!" är det vanligt att man hör här.

13:00 - framme med kontorsfolket, pausar i en minut innan jag kör in till stan igen.

13:45 - kör från dramahuset med två statister utklädda som uteliggare. Mycket trevliga!

14:30 - framme på plats. Får direkt åka till maxi för att handla frukt. Inspelningsassen ska bjuda på fruktsallad för att fira att vi har kommit upp i 500 kamerainställningar sedan 22 juli. Vi är så duktiga. (och firar ALLT)

15:30 - statisterna är redan klara och ska in till stan igen. Jag har dåligt med bensin men gör bedömningen att den räcker. Kommer ut på E4an och där är totalstop från Sollentuna in till stan. Happ. Kör i 5 km/h ett tag, säger sedan "håll i er nu för nu kör jag ut i bussfilen, kör av vid nästa avfart och tar E18 till universitet och kör genom lill-jansskogen istället. Okej?" De blev sjukt imponerade över mina stockholmskunskaper och vi kom fram lite snabbare istället, utan att tanken blev tom.

16:30 - värsta tänkbara tid att köra genom Stockholm. Jag sitter i kö i en halvtimme genom samma skog jag precis passerat åt andra hållet på fem minuter. Får tankat i alla fall och kommer fram till plats nästan precis innan "tack för idag". Äter efter tre timmars övervägande en fruktsallad, dock utan glassen de andra tog. Mycket gott, även om jag fick magknip.

17:45 - med bilen full av skådisar ger jag mig ut på E4an igen, men kör lika fult denna gången och är tillbaka i helt okej tid.

18:45 - parkerar bilen i garaget och går hem.

Känns som jag knappt hinner med något om dagarna, och ändå springer de bara förbi! Kan låta tråkigt för vissa, men jag tycker faktiskt att det är jätteroligt! :)

- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Älvsjö broväg,Älvsjö,Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar