onsdag 31 augusti 2011

Vändningar.

Ni vet ibland när man har livet något sådär utplanerat; en plan för hur de kommande veckorna ska se ut och sedan kastas allt omkull? Det hände idag för mig. Ni vet ju ungefär hur mina tankar har gått runt Stockholm vs Göteborg, men idag när jag hörde orden:

Är någon här intresserad av en etta i Vasastan?

så kastades hela min värld omkull igen. Den största anledningen till att jag inte trivs så bra just nu i Stockholm är mitt boende, och här fanns en chans att ändra på det. Ingenting är bestämt ännu, men jag kanske snart igen flyttar till en annan andra hands-lägenhet, men inne i stan. Det går aldrig att planera något, det blir ändå aldrig som man tror.

Och det jobbigaste var att behöva berätta detta för Arash, att jag kanske stannar i Stockholm om jag får lägenheten. Jag hörde på hans röst hur otroligt besviken han blev, och jag förstår precis för egentligen är jag exakt lika besviken. Men jag vet verkligen inte vad jag vill just nu och allt känns lite jobbigt, men det är få beslut i livet som är lätta. Vi får se vad som händer helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar