söndag 14 augusti 2011

Berättelsen om min flytt.

Och nu bor jag i Sollentuna. Helenelund närmare bestämt. Det var en jobbig flytt, dels var det jättevarmt och dels så gick min resväska sönder. I april gick den första sönder, nu denna, vilket betyder att jag äger inte längre en ordentlig resväska. Sjukt jobbigt. Så andra flyttlasset fick utföras med bara vanliga väskor, så när jag åkte sista gången hade jag en stor bag på ena sidan, datorväskan på andra, en ryggsäck ovanpå detta, en handväska runt halsen och två påsar i händerna fulla med mat och annat. Jag skämtar inte om jag säger att jag lätt dubblade min egen vikt. Herremingud vad hemskt det var! Jag kom fram till slut och gick då till Kista galleria för att köpa stekpannor och lite annat skoj. Kändes som att jag var tillbaks i USA, vilket fantastiskt ställe! En gigantisk food court, hur mycket affärer som helst och Filmstaden Kista. Där kommer jag lätt hänga sen. Kom hem, orkade inte packa upp så jag såg på den nya säsongen av Entourage och en dokumentär som heter Spellbound innan jag totaldäckade.
De röda plupparna visar vart jag bott i Stockholm än så länge. Östermalm till höger, Lilla Essingen längst ner och Helenelund längst upp.

Vaknade upp idag och tänkte att jag måste ju lösa internetproblemet. Jag har knappt någon täckning här nere i källaren och internetet som ingår i hyran kommer och går och en sida kan ta 10-15 minuter att ladda för jag är för långt från routern. Inte optimalt. Så jag googlade (på telefonen) och ringde Arash typ tre gånger med frågor innan jag begav mig ut igen på jakt efter denna:
Detta skulle alltså vara en slags trådlöst nätverkskort som gör att din egna dators wifi förbättras och blir starkare. Så jag gick till Kista igen, tog tunnelbanan till Näckrosen, gick till Solna och hittade där webhallens butik. Eller ja, hål i väggen är väl ett bättre ord. Lyckligtvis hade de där en kvar så jag inhandlade den för endast 139 kr och höll tummarna hela vägen hem. Och den funkar!! Jag har äntligen en stabil internetuppkoppling, hallelujah!

Pippi säger ju "utan vatten och bröd försmäktar vi på denna ö", men jag skulle översätta det till "utan telefon och internet försmäktar jag i denna källare". Öh, rimmar inte men ni fattar poängen. Så nu är jag glad igen.
Okej, jag ser kanske inte så förbannat lycklig ut på denna bilden, men det är jag. Nyduschad, uppackad och i min onepiece. Man får vara glad för det lilla.

Nämen titta, ett litet leende kan jag bjuda på! Och ser ni fönstret bakom? Där inne är mitt lilla kök, det som förr var själva mixerrummet.

Visst har jag väl nämnt att min lilla källare brukade vara en ljudstudio och att bland annat ABBA har spelat in musik här? Förbannat coolt tycker jag. Det utgör väl inte den bästa grunden för en lägenhet men det gör mig inte så mycket, jag trivs bra ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar