måndag 22 augusti 2011

Lyckomätaren.

Ibland får man ställa frågan "hur lycklig är jag just nu?" till sig själv, och verkligen tänka igenom svaret. Det går alltid att förändra sin situation, det gäller bara att hitta rätt väg för den.

Min lyckomätare
Jobbet = 8/10
Kärleken = 2/10
Socialt liv = 1/10
Bostad = 3/10


Det enda som slår högt är jobbet, och det går ju inte att leva på, även om jag älskar det. Så vad kan jag förändra? Well, kärleksmätaren skulle ju bli betydligt högre om om jag bodde i samma stad som min kärlek. Mitt sociala liv skulle också bli högre och jag skulle vara närmre min familj än vad jag varit på en väldig massa år, bostad kan jag inte säga något om. Men ärligt talat, det mesta är bättre än en källare i Sollentuna.

Så idag mailade jag det företaget som jag skulle gått på intervju hos i juni men blev inställt, och frågade om de kom ihåg mig och sa att jag kommer till Göteborg igen i september och att jag gärna vill träffa dom då. Fem minuter senare plingade det till och jag fick svaret "såklart vi kommer ihåg dig och vi vill gärna träffa dig!" Mitt hjärta slog ett dubbelslag vilket tydligt bevisade för mig hur lite jag trivs med min situation just nu. I slutet av september tar ju min anställning slut på SVT och vad ska jag då göra, när alla mina mätare slår i botten?

Nej, jag håller tummarna och vem vet, det kanske blir en flytt till Göteborg trots allt? Jag lämnar alla dörrar öppna, vi får se vilken det blir jag går igenom till slut. I slutändan löser sig allt, men inte om man bara sitter och tittar på när tiden passerar förbi. Stockholm är absolut inte fel, men just nu sitter inte hjärtat på rätt ställe för det känner jag. Men vem vet, kanske jag ändrar mig? Only time can tell.

1 kommentar:

  1. Lyckan och kärleken är viktigast av allt. Jobbet kan man alltid byta. Kram

    SvaraRadera