måndag 8 augusti 2011

Bollar i rullning.

Min största oro förutom det faktum att jag snart inte har ett jobb har varit hur fan jag ska betala min hyra för den nya lägenheten i augusti, jag har väl nämnt att jag bara jobbade 3 dagar i juni? Men ibland känns det som att jag har en ängel som vakar över mig, för vad händer? Jo, jag får ett mail där det står "jo bla bla, om byggnad bla bla så du behöver inte börja betala hyra förrän i september." Jag får bo gratis i två veckor! Vad är oddsen för det? Själaglad och tacksam blev jag i alla fall!

Och idag gick jag runt och marknadsförde mig själv på hela dramahuset, delade ut cv:n och hälsade glatt på alla och sålde in mig själv. Herrejäklar vad man måste kunna sälja sig själv i den här branschen alltså. Jag är så glad att jag inte är 19 år och försöker göra detta, jag hade aldrig haft mod att fixa det. Men med åldern kommer i alla fall lite vishet och självsäkerhet, vilket är skönt. Och de produktionerna som var på gång där lät positiva och fina i alla fall. Och sen var jag på jobbintervju på ett annat ställe, vilket också kändes bra. Hu, vad knasigt detta är. Jag vet knappt in eller ut, men saker händer ju i alla fall! :) Mitt enda mål var att utstråla självsäkerhet, vilket jag tycker att jag lyckades med. Sen får vi se vad som händer! Jag håller ju fortfarande tummarna för att få stanna lite längre på Äkta Människor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar