lördag 20 augusti 2011

Guilty Pleasure.

Jag tycker det är fascinerande med talangfulla barn och galna föräldrar. Eller icke-talangfulla barn och ännu galnare föräldrar. Jag tycker det är intressant när barn ska tvingas utföra extrema saker för olika ändamål, och oftast sker ju detta i USA. Jesus Camp är en otroligt bra dokumentär om ett läger för evangelistiska barn och deras föräldrar där de får veta att abort alltid är fel, att Harry Potter är djävulen och en flicka älskar att dansa, men enbart när hon gör det för gud, hon får aldrig dansa bara för nöjes skull. Sjukt, men otroligt intressant att titta på.

Sen älskar jag dokumentären Living Dolls om skönhetstävlingar för barn, även detta i sydstaterna såklart. Föräldrarna som lägger ut tusentals dollar på sina barn, spray tans, slingor, tandproteser, klänningar och tävlingar där du som mest kan vinna 100 dollar och titeln "Overall Grand Supreme". Det är lite som en bilolycka, hemskt men fascinerande. Sen har vi ju även den senaste i den stilen, serien Toddlers and Tiaras som varje vecka visar nya tävlingar och nya galna föräldrar med barn som skriker och gråter i frustration över allt de utsätts för.

Men nu har jag hittat en ny favorit att våndas över! Dance Moms, en serie på Lifetime-kanalen som handlar om några fantastiskt talangfulla flickor mellan 6-13 år som dansar ungefär 6 timmar om dagen, 7 dagar i veckan. Mammorna är galna, dansläraren ännu värre och jag älskar det! Skräptv när det är som bäst!

Jag hittade inget klipp från serien, bara ett när de dansar på morgontv. Här kan man se ett klipp om själva serien dock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar