onsdag 24 augusti 2011

Ny bil. Nu är jag runner på riktigt.

Jag har förlorat vårdnaden om min söta lilla vita svt-bil. Sorgligt men sant. I kompensation fick jag ett enormt vidunder med nio säten. Från en liten Ford focus till en minibuss. Helt plötsligt är det inte lika lätt att köra och parkera i Stockholm längre.


Hej från min enorma nya bil.

Det är en väldigt ny bil. När jag står still stänger den av motorn, och den indikerar även när den anser att jag bör växla. Man kan lite säga att den har en egen vilja. Spännande.


El bilo enormus.


Här säger bilen "hörru, nu står vi ju still! Lägg ur växeln så jag kan vila lite."


Spännande lappar. Bilen uppför sig inte som en vanlig bil alltså, jag väntar med spänning på att den ska ta kontrollen! Denna bilden tog jag vid ett rödljus utanför Libyens ambassad, där poliser står dygnet runt.


Jag känner mig lite som the king (queen) of the road när jag kör den för jag sitter så högt upp.

Kontentan är att jag kommer sakna min svt-bil, fast den här nya är ganska cool också!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Södra Kajen,Stockholm,Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar