måndag 5 september 2011

Mitt bisarra jobb.

Vid det här laget har ni nog förstått att mitt jobb är lite bisarrt ibland, men idag tog det oanade höjder.

Jag har åkt runt som en galning över hela stan på jakt efter saker, och när jag och praktikanten körde runt ringde chefen. Vår c-foto jobbade bara halvdag för han skulle på premiären av Jägarna 2, men hade råkat få med sig ett minneskort. Vad får jag då göra?

Jo, jag får köra till Saga på Kungsgatan, parkera min gigantbil olagligt och ställa mig och stirra på kön med kändisar för att hitta honom. Så där står jag i ungefär tjugo minuter och glor ut alla i kön, och de glodde väl ganska bra på mig med. Kände mig helt normal. Dock träffade jag en av skådisarna från serien, han gav mig en kram till och med, jag blev glad. Jag kände knappt igenom honom eftersom jag knappt sett honom utan peruk och full sminkning dock...

Men hur gick det då? Jo, till slut fick jag minneskortet och kunde sluta stirra på kändisar. Ibland är livet riktigt hårt.... ;)

2 kommentarer: