fredag 23 september 2011

Busy day.

Nu är jag nästan frisk. Idag höll jag på att bli sinnessjuk däremot. För att hinna med alla scener som måste filmas (annars blir det en väldigt konstig tv-serie om vi hoppar över massa scener :)) så har vi i tre dagar framöver och idag ett andra team som filmar parallellt med det vanliga teamet (aka First unit & Second unit). Därför har vi två uppsättningar av alla roller...förutom min typ. Detta innebär att jag får köra som en galning mellan de två teamen (det ena var på Kungsholmen, det andra typ i Hökarängen söder om Stockholm, och fiktionshuset i Värtahamnen) för att lämna skådisar, hämta skådisar, köpa saker och sitta i bilkö. Det sista är inte så väldigt trevligt en fredags eftermiddag när tre olika personer ringer om varandra och frågar vart fan du är. Öhm. "Jag sitter i bilkö, klockan är halv fyra en fredag och jag ska försöka köra ut ur stan, var är du själv tackar som frågar."

Så jag var lite stressad. Eller jätteüberstressad. Men det gick bra, fast jag fick ta en del skit för saker som inte är mitt fel. Bara att skaka av sig vilket jag blir allt bättre på. Jag gillar mitt jobb ändå. Och trots att jag är typ schemalagd att jobba 10-03:30 på måndag. Ain't gonna happen säger jag, senast kl 23 tänker jag gå ifrån jobbet. Absolut senast. Sen får vi väl se hur bra det går med det där.

Men nu är det helg, och jag ser fram emot att äntligen hinna se klart första säsongen av Pretty Little Liars. Vilket betyder att sen är det bara att ge sig på säsong 2... dagens i-landsproblem :)

Och Ezra och Aria i serien. Jag är helt kär. Så sjukt söta! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar