måndag 19 september 2011

it was the end of a decade, but the start of an age.

Varje dag när jag går till och från jobbet går jag förbi Journalisternas hus på Vasagatan. Idag när jag gick hem sneglade jag upp och tänkte på Jossan. Tänk när vi satt och valde kurser att läsa i USA och jag på lite måfå valde "video production" och hon valde en skoltidningskurs och vi båda fastnade totalt. Idag är hon utbildad journalist och jobbar på en tidning och jag har examen i bildproduktion och jobbar på SVT. 

Ibland är vägen mellan dröm och verklighet närmare än vad man tror, bara man vågar hoppas och chansa lite. Vad är det som säger att man inte kan göra exakt det man faktiskt vill göra? Allt går, bara man är villig att ta en risk. Det mesta man oroar sig för sker ändå aldrig. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar