lördag 3 september 2011

Ännu ett nytt hem.

Direkt efter jobbet idag hämtade jag nycklarna till min nya lägenhet och körde till Sollentuna, slängde ner alla mina grejer i väskor och påsar, in med dom i bilen och bye bye Sollentuna! Städade lite också, men inte mer än så. Fan vad skönt!

Körde till mitt nya hem i Vasastan, vilket är typ ett studenthus med endast ettor. Det är en perfekt storlek för mig på 25 kvadrat, det finns en säng, ett vardagsrumsbord, några få bestick och tallrikar och det är typ allt. Det bästa? Det passar mig utmärkt! Jag bor väldigt centralt, 10 minuters strosande från centralen och jag behöver inte mer än så. Visst, lite grejer får jag köpa men fy fan vad skönt att bo helt själv, inte hos en kompis eller hos en familj, utan bara mig själv att ta vara på! Nu är min största fundering på om jag ska försöka få upp lite grejer från Halmstad eller om jag ska köpa lite billiga saker på blocket. Tål att tänkas på... Min tv hade ju inte varit fel, eller mitt täcke och kudde, men det är typ det enda jag saknar, de flesta möblerna sålde eller slängde jag ju.

En sak: jag ska köpa massa posters att sätta upp för väggarna är inte vackra! Mina favoritfilmer kommer passa bättre där, får lägga en beställning snart. Men nu ska jag sova, börjar jobba kl 05:30 inorgon! Pust o stön. (nä, det är faktiskt skoj!)

- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Crafoords Väg,Stockholm,Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar