onsdag 17 november 2010

Tvätta och kladda.

Jag tycker väldigt mycket om min nya tatuering. Men det är lite konstigt, precis som alltid när det sker en stor förändring. "Det är något svart på min arm!" ungefär. Det stramar lite, speciellt på insidan där huden är så tunn. Dessutom kladdar den fast i min tröja hela tiden av krämen. Jag har alltid smörjt med helosansalva, men denna gången tipsade han om bepanthen som annars används för typ bäbisar och bröstvårtor. Hmm. Det är kladdigt men säkert jättebra så jag tvättar och smörjer som en duktig flicka. Och beundrar mina fina fåglar såklart. Nio stycken är de.

Fast nu längtar jag lite tills den läkt och färgskorpan trillar av så jag slipper vara så himla rädd för att stöta emot eller dra min arm för hårt mot något så den skadas. Vill ju inte att färgen ska bli ojämn, fast om något hände skulle jag säkert få fixa det där, men smärtan en gång till? Hmm, helst inte om jag inte behöver!

En annan av tatuerarna där stod och tittade på ett tag och sedan sa han att han gjort något liknande en gång, fast med någon som skjuter sig och så kommer det fjärilar. Gissa konstnären till det motivet? Banksy såklart, som inspirerat en av mina tatueringar och den jag funderade på att göra denna gången. Lustigt. Tycker den bilden är jättehäftig!!

1 kommentar: