söndag 14 november 2010

First Lego League - efteråt.

Oj vad jag är trött idag. Och igår när jag skulle sova så var jag alldeles för trött så jag låg och vred och vände på mig jättelänge helt utmattad, men kunde inte sova. Sånt är jobbigt.

Men hur som helst, vi åkte ifrån Falun strax efter åtta igår. När vi kom till Cozmoz i Borlänge och plockade fram kamerorna (de hade varit inlåsta under natten) och skulle sätta igång de så upptäckte vi att utav de fem strömgrejer till kamerorna som vi hade hämtat extra på fredagen funkade bara två. Åh, så himla bra då. Vi hade tre kameror som måste ha ström och en som kan gå på batteri, så vi fick helt enkelt göra om produktionen från fyrkamera till trekamera, men i efterhand var det nästan bra. Fotograferna fick turas om, och så kunde en vila hela tiden.

Eftersom jag var producent så valde jag mitt eget team, vilket då blev de jag gillar mest och litar på i klassen såklart. Och vad skönt det är att bara arbeta med kompisar! Alla gör det de ska och dessutom gör de det riktigt bra. Trots att det var en lång och intensiv dag igår, vi filmade konstant från klockan 12 till ungefär kvart över fyra, så var det skoj. Dessutom är det lustigt hur det kan ta sex timmar att rigga allting, och sedan mindre än en halvtimme att riva det.

Men nu ska jag upp till skolan och föra över materialet. Som sagt, konstant filmande i så många timmar... det kommer ta ungefär lika lång tid att bara få över materialet till en dator. Tur att jag har många spel på min iPhone...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar