torsdag 11 november 2010

Harry Potter och halvblodsprinsen.

Jag är ledsen alla jag spoilar nu, men vi har precis sett den sjätte Harry Potter-filmen nu. Vill ni inte veta vad som händer, läs inte vidare!





I slutet dör Dumbledore, eller han blir mördad av Snape. Jag har nu under alla sex filmerna försökt lura Arash lite grann när han ställer dumma frågor, typ att säga tvärtemot mot vad som händer och liknande. Så nu när Dumbledore dog så är Arash helt övertygad om att det är precis som i Sagan om ringen med Gandalf och att han kommer återuppstå. Eftersom jag är en snäll flickvän ibland försöker jag berätta att nej, han är faktiskt död. Givetvis tror Arash att jag återigen försöker lura honom, kanske inte så konstigt ändå. Efter mycket googlande där det faktiskt står att Dumbledore dör och inte återuppstår förnekar han fortfarande. Hmmm, jag kanske ska sluta försöka lura honom hela tiden? :)

Och förresten, nu när jag sett dem ihop med Arash inser jag hur sjukt lik serien är Sagan om ringen. Hur mycket "inspiration" är egentligen okej...? Hmmm.

1 kommentar:

  1. Känns som att det där har gått i arv från din pappa eller?

    SvaraRadera