onsdag 24 november 2010

Dag 08 – Ett ögonblick.

Det finns ett ögonblick jag kommer ihåg så himla klart. Ett ögonblick som gör mig så lycklig och ger mig rysningar när jag tänker på det.

Ögonblicket för min och Arash första kyss.
Vi lärde känna varandra när vi började skolan tillsammans i augusti 2008. Vi umgicks inte privat, men hamnade i samma grupp under en av kurserna. Jag tyckte att han var rolig, men tänkte inte så mycket mer på det än så. Sen förra hösten, -09, började vi umgås allt mer och mer. Vi bodde bara två gårdar ifrån varandra och det hände allt oftare att vi hängde hos varandra och såg på massa filmer halva nätterna igenom. På jullovet åkte jag upp till Göteborg för att gå på Avatar i 3D tillsammans med han och hans kompisar. Jag visste inte riktigt hur mycket han tyckte om mig, men anade då att det var mer än som bara kompis.

I mellandagarna åkte jag tillbaks till Falun igen, och dagen efter det, måndagen den 28 december, skulle jag och Arash ha filmkväll. Vi såg på film till klockan var tre eller fyra på morgonen. Jag ville inte gå hem och han ville inte att jag skulle gå hem. Vi pratade och skrattade och efter en lång stund bestämde jag mig för att nu får det vara nog.

Så jag kysste honom.

Och i det ögonblicket, precis det ögonblicket så kändes allt så rätt. Min mage exploderade av lycka och jag fick rysningar över hela kroppen. Aldrig förr har något känts så rätt som precis det ögonblicket. Det bästa ögonblicket i mitt liv.

1 kommentar: