tisdag 30 november 2010

Dag 12 – I min handväska.

Handväska. Hahaha. I min handväska. Min handväska brukar bestå av fickorna på jackan där jag har nycklar, mobil och körkort och bankkort. Oftast orkar jag inte ta med mig en väska, om jag inte måste ha med mig ett skrivblock eller liknande till skolan. Vilket sker väldigt sällan, då jag går på en högskola där vi inte behöver anteckna så värst mycket. Under mina 2 ½ år på skolan hade jag lätt kunnat klara mig på ett enda anteckningsblock. Om man inte räknar fiktionsfördjupningskursen när jag var skripta, då skrev jag dygnet runt som en idiot för att hålla koll på allt.

Anyhow, i min handväska. Check it out:

En miljon kvitton, mest till Maxi.
Ett band till Busfabriken i Halmstad.
Två AA-batterier.
En flaska med handkräm.
Linsvätska som jag glömt ta ur väskan + linsbehållare.
Nycklar.
Fem hårspännen och tre snoddar.
En biljett till metron i Paris.
En penna från Kopparstaden.
Min plånbok.
En ring.
En halv trasig penna.
En tampong.

Wow, vad jag aldrig rensar min väska. Den är inte speciellt stylad heller, inga fina tuber med läppglans (äger inga sådana) eller något smink (som om man skulle ta med sig det hemifrån! Haha. Jag sminkar ju mig knappt här hemma, varför då när jag är hemifrån?).

So, det näst ytligaste inlägget hittills!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar