torsdag 25 november 2010

Thanksgiving.

Idag är det Thanksgiving. Då ska man vara tacksam. Ja, i alla fall om man bor i USA. Så jag har bestämt mig för att idag ska vi också fira det.

Just nu står kalkonen i ugnen sprängfylld med äpple, katrinplommon och citronskivor. Får hoppas det blir gott! Till det ska jag göra potatismos, sötpotatis med marshmallows, gravy och till efterrätt en amerikansk äppelpaj med vaniljglass. Får hoppas gästerna blir nöjda och att maten är god, annars har vi en pizzeria i närheten.

Och på tv:n kommer det rulla alla Thanksgiving-avsnitt från Vänner, en amerikansk fotbollsmatch och Charlie Browns Thanksgiving. Försökte hitta Macys Thanksgiving Day parade men det fanns inte. Det går nog bra ändå! Bilder på allt detta kommer imorgon, jag orkar inte fixa det idag :)

Och Arash sitter just nu och spelar gitarr, Taylor Swifts Mine. Hehe. Jag tvingar honom i rätt riktning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar