torsdag 18 november 2010

Dag 02 – Min(a) första kärlek(ar).

Min familj kommer förmodligen protestera här och säga att jag var kär i någon kille på dagis, men det tror jag inte på. Kommer jag inte ihåg det själv kan det väl inte vara så? Så nu kommer min historia istället.

När jag var sju år började jag i första klass på Fyllingeskolan. I min klass gick det en pojke som hette Jonas. Han var alltid snäll mot mig och jag kommer ihåg att jag vid något tillfälle fick en lila blyertspenna med ballerinaskor på av honom. Han tyckte väldigt mycket om mig och jag tyckte väl om honom också. Han bodde en bit ifrån mig, men en gång cyklade han hela vägen till mig och vi lekte med lego och jag fick en liten ask med russin av honom. Det var roligt för sådana hade vi aldrig själva hemma. Sedan flyttade jag därifrån och det var slutet på den kärleken.

På mellanstadiet blev jag ihop med Daniel. Det var visserligen mest för att min bästa kompis och hans bästa kompis var ihop men det var väl skoj. Sedan gjorde vi slut. Sedan var jag ihop med Andreas ett kort tag, varför vet jag inte riktigt. Han var ju klassens värsting. Men egentligen var jag lite kär i Alexander. Sedan började jag på högstadiet och här blev jag mer kär på riktigt, i Mattias i 9B. Sen började jag på gymnasiet och vågade äntligen erkänna för mig själv att jag var bisexuell, något jag egentligen vetat sedan jag var tio. Fast då visste jag ju förstås inte vad jag skulle kunna sätta för rubrik på det, jag visste mest bara om att jag tyckte att tjejer var mycket sötare än pojkar.

Så det där är mina första kärlekar. De på senare år tänker jag inte prata om. Och nu har jag precis facebookat de jag skrivit om, det var intressant eftersom jag faktiskt inte är vän med någon av dem där. Vissa är sig väldigt lika, vissa inte alls. Undra vilka som skulle känna igen mig, eller ens komma ihåg mig...

Jag har egentligen inga bilder till detta, men jag har från typ den åldern.

3 kommentarer:

  1. På tal om detta, så såg jag Mattias på stan idag :P

    SvaraRadera
  2. Hur var det med den där Sebastian då? Det är den enda jag kommer ihåg...

    SvaraRadera
  3. Sebastian? Han den rödhåriga? Nej, det tror jag inte, vi var bara kompisar! Och dessutom typ 5-6 år...

    SvaraRadera