måndag 19 mars 2012

Matsnack.

Jag äter ägg varje morgon till frukost. Vaaaarje morgon. Endast ägg också, förutom om jag är hemma, då gör jag äggröra med smör. Det blir lite tråkigt ibland, så idag tänkte jag testa något nytt. Eller ja, jag gjorde ju maten igår eftersom jag äter frukost på jobbet efter träningen... men ändå.

Jag skar upp paprika i ringar och lade i en stekpanna, sedan kläckte (wow, konstigt ord) jag ett ägg i mitten av paprikaringen och stekte. Låter gott, eller hur?

Det var det inte. Paprikan blev jättesöt när den blev varm, så till och med ägget smakade sött. Inte gott. Det godaste med ägg är ju att de är salta. Tummen ner. Nu längtar jag efter min lunch istället, efter att ha tvingat i min kyckling hela förra veckan kan jag idag återgå till min älskade köttfärs - denna gången i form av vanliga köttbullar. MUMS. Vitlökssås och grönsaker och fetaost till det. Åååh.

Ja, jag älskar mat över allt annat. Märks det? Och att vara besatt av köttfärsrätter och vitlöksås - well, det kunde vara betydligt värre, eller hur?

Jag har köpt en ny vårjacka förresten. Visst är den söt? Jag älskar skärpet med en rosett på, jag är obotligt tjejig ibland. 


2 kommentarer:

  1. Fin den var! Älskar också skärpet! :)

    SvaraRadera
  2. Den var jättesnygg. Om jag inte redan införskaffat en annan så hade jag kunnat tänka mig den.

    SvaraRadera