fredag 30 mars 2012

Fan.

Wow vad deprimerad jag blev när jag fick reda på att kontantinsatsen för att köpa lägenhet har höjts till 25%.

Så där försvann den chansen då. Schysst. Jätteschysst. Tydligen ska inte unga personer ha en chans att ta sig in på bostadsmarknaden längre. Jag ser knappt poängen med att ens spara till det längre, summan jag måste få ihop är så svindlande hög att det kommer ändå inte gå. Ja, om jag inte kan tänka mig att flytta till Södertälje typ, eller någon annan förort långt, långt utanför Stockholm.

Hur kan Sverige som är ett av världens modernaste land inte ha tillräckligt med boende i huvudstaden, och nu ska man inte ens kunna köpa en lägenhet heller om man inte redan äger en och kan få ut kontantinsatsen från den? Så, kan vi ha omval snart eller?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar