söndag 25 mars 2012

Katniss Everdeen, the girl on fire!

Så tydligen är hårextensions och sidfläta min nya grej. Mest för att jag älskar känslan av långt hår, plus att jag precis lärt mig att fläta fiskbensfläta och så är jag ju en smula besatt av the Hunger Games. Gissa vem som alltid har en sidfläta där? Fast där slutar likheterna.
Och ja, den var precis lika bra andra gången.

Making history, Lionsgate's The Hunger Games opened to an astounding $155 million at the domestic box office, the third-best debut of all time and the best for any film opening outside of summer. Hunger Games -- the big-screen adaptation of Suzanne Collins' best-selling young-adult novel starring Jennifer Lawrence, Josh Hutcherson and Liam Hemsworth -- also reeled in the biggest opening for a non sequel. The Gary Ross-directed tentpole came in not far behind the $158.4 million earned by The Dark Knight in its July 2008 debut.


Den har alltså redan efter första helgen spelat in hela sin budget, plus lite till. Ganska bra jobbat! Och ja, det där är ju bara i USA. Den lär ju ha gått ganska bra i resten av världen också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar