fredag 30 mars 2012

Fredag alltså.

Så mitt liv har gått bra idag. I morse fick jag inte plats med träningsskorna i väskan, så jag gick runt och upprepade "nu ligger skorna precis bredvid väskan, ta dom i handen när du går till gymmet, glöm inte skorna!"

Såklart jag glömde skorna. Hade varit jobbigt om det varit spinning men nu var det ett skivstångspass så jag klarade mig utan dom. Lite halkigt bara.

Och sedan hade jag gjort en smoothie på kokosmjölk och hallon att dricka till frukost (slut på ägg hemma, PANIK!) men den var så tjock att jag fick äta den med sked (och den var megagod för övrigt!). Så jag sitter på min stol och äter den när min chef börjar prata med mig från stolen bredvid. I samma sekund droppar en stor klick smoothie rakt ner på min vita tröja och vi båda bara stirrar på smoothiefläcken på mitt vänstra bröst.
Snyggt. Jättesnyggt. Bra jobbat Cecilia.
 Det var inte alls pinsamt. Fint nu med en stora rosa fläck mitt på bröstet. Jag och mat alltså...



Och så har det idag regnat, snöat och varit sol i Stockholm. Konstig jäkla dag.Och när vi hade möte idag förslog jag, den enda som inte äter socker, att vi skulle köpa fika för det är en av redigerarnas sista dag: Jag är en sån jäkla feeder. Men titta vilka fina muffins från The Muffin Bakery (mitt emot kontoret).






Men efter jobbet så blir det after work med gamla klasskompisar, det blir skoj. Jag har föreslagit tapas. Tapas är aldrig fel. Det ska bli roligt. Jag ska enbart äta tapas i Barcelona nästa helg. Förmodligen inte, men jag ska säga att allt är tapas i alla fall. Ägg och bacon till frukost - det kan vara tapas!


Just nu på jobbet: "You're just like Max, you snus, but you don't snus." Swenglish at its best. Well, gotta go, ska dubba intervjuuuuer. Blä.

Men först: fredagslåten!! Black or White.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar