torsdag 8 mars 2012

Jag vill aldrig inte hitta igen.

Jag har vanligtvis superbra lokalsinne, men så fort jag kommer in på kontoret är jag helt lost när det kommer till världen utanför. Någon bad mig precis peka i vilken riktning restaurangen vi ska till ikväll ligger, och jag hade ingen aning. Knappt ens när han berättat var ingången på nedervåningen låg så kunde jag säga. Och sedan frågade en annan person mig, men eftersom jag då bytt rum kunde jag återigen inte säga. Vårt kontor har väggar åt tre håll, är nog därför...

S: So which way is the restaurant?
Jag: Öh... *chansar* it's that way. You go past Östermalmstorg and continue towards Strandvägen.
S: Östermalmstorg is that way *pekar åt andra hållet*.
Jag: Oh.

Wow, vilken jobbig känsla att inte hitta! Har aldrig varit med om det förut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar