fredag 29 juli 2011

Hur man vet att man är trött.

Bakgrundsstory: igår satte jag upp en lapp (ja, jag har blivit en sån som sätter upp lappar!) om att sätta in sina muggar i diskmaskinen så vi slipper bananflugor.

Och nu tog jag en mugg kaffe (!!) och märkte att kaffet nästan var slut så jag ställde ifrån mig muggen för att göra mer kaffe. Tar filter, kaffepåse, vatten - processen tar kanske en halv minut max. Sedan vänder jag mig om, ser muggen på diskbänken och bli irriterad. "Vem lämnar en full mugg MITT framför lappen jag skrivit? Hur svårt är det att sätta in den i diskmaskinen?"

Innan jag kommer på att det är min mugg som jag tog för en halv minut sedan. Ja, jag är väldigt trött idag. Och tydligen hjälper kokosfettet ingenting mot mitt minne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar