torsdag 14 juli 2011

Äggmjölk och Harry.

Idag gjorde jag äggmjölk till frukost. Jag vet, visst låter det äckligt? Det har jag också tänkt länge. "hur kan något som inte ens innehåller mjölk kallad mjölk?" Nu förstår jag dock. Det blir jättelent och smakar krämigt, nästan som grädde. Jag gjorde varm choklad-varianten och den blev jättegod och jag blev återigen proppmätt. Här finns receptet. jag halverade smaksättningen dock. Blev gott, trots att det låter äckligt. Smör och ägg mixat liksom?


Annars så är jag extremt uppspelt idag. Harry Potter and the deathly hallows part 2 äntligen! Det kommer att bli episkt.


Fast jag kommer gråta, jag vet det. Sista slaget mellan Harry och voldemort ju. Åh, jag önskar att jag fick se den med Arash som inte vet vad som väntar. Jag hade velat vara med så jag själv hade kunnat uppleva slutet för första gången igen på sätt och vis. Som sagt, episkt.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Alströmergatan,Stockholm,Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar