lördag 30 juli 2011

Djurgården runt x2.

Vaknade imorse och kände mig hurtig. Inte det minsta hungrig dock, så jag gjorde lite frukost som jag packade ner med en flaska vatten. Sen letade jag igenom lägenheten efter en cykelhjälm och hittade en! Vilken lycka! Gick och hämtade en cykel i ett ställ och började trampa. Förbi rålis längs med norr mälarstrand, förbi stadshuset, runt gamla stan och sedan Strandvägen ut till Djurgården. Stannade längst ut på Djurgården och drack min frukost innan jag trampade vidare. Efter ett varv ville jag ha mer så det blev ett varv till. Sedan genom stan hem sedan, och precis när jag kom tillbaka så stod det ett par och tittade förtvivlat på den ensams cykeln i stället som var kvar, så de blev jätteglada när jag kom och lämnade min. Det var riktigt härligt att cykla! Måste ju börja öva nu ;)


Frukost med utsikt över Fjäderholmarna.


Vatten och äggmjölk. Två ägg i, massa protein!


Min kompanjon. Inte den bästa att cykla långt på, men den duger.


Nördcecilia. Hjälm är bra! Förstår inte varför man inte skulle använda det egentligen.


Nästan precis 3 mil.


Svettig men glad!

Sen sprang jag upp, bytte om till bikini och kastade mig i vattnet här nere på lilla essingen. Det var så skönt då!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Primusgatan,Stockholm,Sverige

1 kommentar: