söndag 3 juli 2011

Homesickness.

Efter att jag skrivit förra inlägget sov jag gott i två timmar. Åh vad skönt det var! Sen gjorde jag sparris- och räkgratäng som blev god, fast det var inte det jag åt till middag. Idag provade jag något helt nytt: kronärtskocka. Jag kokade den och åt sedan med smör smaksatt med vitlök och citron. Så gott! Det var första gången jag åt det och det var inte sista gången kan jag lova! Fast jag fick googla "how to eat artichoke" först för instruktioner...


I början...


...och bara det goda hjärtat kvar!

Jag pratade med mamma innan, blev så himla sugen på att åka hem! Inte denna helgen för då kommer Arash men nästa kanske, men sen kollade jag på sj.se och gav upp. 2000 kr t o r för fredagkvällen till söndag eftermiddag. Skulle inte tro det! Då kan jag inte äta resten av sommaren plus att det är inte värt alla de pengarna för bara en hel dag, inte ens om jag haft dom. Sen sa Gerda att hon åker för typ 200 kr t o r till Leksand, så himla orättvist! Blääää! Så som sagt, jag kommer väl i augusti då, det suger ju rätt rejält!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Luxgatan,Stockholm,Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar