lördag 30 juli 2011

The Hunger Games.

Men ååh. Jag har gjort ett stort misstag. Det kommer kosta mig mycket sömn denna helgen. Jag har hört att böckerna The Hunger Games ska vara väldigt bra, och att de håller på att göras till film nu, så jag tänkte att då vill jag läsa dom innan filmerna kommer. Jag kollar runt lite på nätet och vips så har jag första boken i en pdf på datorn. Lustigt hur det där kan hända va? Hur som helst, jag börjar läsa. Är helt och totalt fast efter tio sidor. Kan nu inte sluta läsa.

Det handlar om ett land som tidigare var USA, men nu är det efter många katastrofer inte alls USA längre utan Panem. Det landet är uppdelat i tolv olika stater, och Katniss Everdeen som boken handlar om bor i district 12. Det är fattigt, de har ingen mat och huvudstaden Capitol styr hela landet. För några år sedan gjorde den 13 staten uppror och blev då utrotad, och för att visa att de nu bestämmer så anordnar Capitol varje år ett spel, kallat the hunger games, där två ungdomar från varje stat blir inlåsta i någon slags arena där de tävlar till döden, den som står kvar vinner... lite Battle Royale över det hela, men så bra! Har redan läst halva första boken, bara 2,5 kvar! Så nu vet jag vad jag ska göra i helgen! :) Känns bra med ett nytt bok- och filmprojekt nu när älskade Harry är över. Fast jag har ju fortfarande Twilight också haha.
Jennifer Lawrence som Katniss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar