fredag 1 juli 2011

The Blind Side eller If you like it then you should'a put a ring on it!

Hon vars lägenhet jag och Gerda bor i nu har en liten, men bra filmsamling. Idag gick det inget bra på tv tyckte jag så jag kollade igenom hennes dvd:er och hittade ett guldkorn; The Blind Side. Åh vilken bra film! Sen såg jag detta på imdb:

Julia Roberts was offered the role of Leigh Anne Tuohy before Sandra Bullock, who turned it down three times because of her concerns about playing the part of a devout Christian. During the first couple of weeks of shooting, she thought her acting was so bad she considered dropping out. John Lee Hancock had worked so hard on the project she didn't want to ruin it. However, she didn't quit and ended up winning the Best Leading Actress Oscar for her performance as Leigh Anne Tuohy.
Hon är ju så bra, Sandra Bullock! Fantastisk film, fantastisk historia. Se den!

Nu är det helg! Jag ska laga massa matlådor inför nästa vecka. Nu blir det inget lyxliv längre som på förra produktionen. Jag fick se lite av inspelningen idag för första gången, spännande! Ännu en serie att se fram emot, jag tror den kommer till våren.

Här ligger jag och slappar i soffan och är störd (som vanligt). Kan ni kanske skymta en ring på mitt finger? Oroa er inte, det är en förlovningsring, men inte min; det är min mormors förlovningsring. Den 23/6 1938 förlovade de sig och nu är ringen min. Rune och Inga. Min syster har vigselringen, fast nedsmält i ett halsband.
Jag absolut älskar den och den sitter perfekt på mitt långfinger. Jag började självklart storgråta när jag fick den, min mormor var ju som sagt min absoluta favoritmänniska i hela världen och att nu få äga något så värdefullt som hon hade betyder så mycket för mig! Tack mamma och pappa, ni är världens bästa! Herregud, jag börjar nästan gråta nu när jag skriver detta. Jag ska alltid ha den på mig.



Något bättre bilder i alla fall. Nä, nu ska jag se klart på Dirty Dancing och sen ska jag sova. Nu är det helg, härligt! Härligt med ett jobb där jag inte är helt utslagen när helgen kommer också, jag triiiiivs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar