fredag 17 juni 2011

Vitt begär.

Jag har börjat läsa en ny blogg som heter vitt begär. Hon är också sockerberoende och idag skriver hon om att resa. Bilresa Varenda ord stämmer på mig nästan. Jag brukar förr älska mina buss- och tågresor genom Sverige, för då var det på något sätt tillåtet att äta massa skräp. Det räknades inte liksom. När jag hade planerat in en matorgie och jag hamnade i närheten av någon jag kände fick jag ångest och smusslade antingen med allt gott eller flyttade på mig. Det är ju helt sjukt egentligen. Maten och sockret var viktigare än att umgås de flesta gångerna. Och jag kunde ju inte låta folk se att jag åt, jag ville inte att de skulle tycka att jag var en tjockis som bara åt mig ännu tjockare. Så nu när jag reser är jag supernoga med att ha med mig riktigt mat som räcker, massa vatten och om jag måste ha snacks så är det typ ost eller ölkorv. Men jag mår bättre, slipper ångest och kan vara social :) det är bra det!!

Jag har för övrigt flera gånger tackat nej till utekvällar, filmkvällar och liknande för att jag redan köpt en stor chipspåse och ville äta den i fred...

- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Sten Bergmans Väg,Stockholm,Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar