torsdag 16 juni 2011

(Nästan) slutfest.

Nu har jag precis ätit middag. Kokt ägg med makrill. Jag tycker egentligen inte ens om makrill i tomatsås. Det är till och med lite äckligt tycker jag, men det är ju så himla nyttigt att jag känner mig tvungen att äta det lite då och då. Dock med belöning efteråt av något jag veeerkligen älskar: parmaskinka från delikatessen lindat runt några skivor gräddost och i mitten några klickar bregott. Så gott och väntan på det gör det lättare att få ner makrillen.

Annars har jag haft en lugn dag, förutom när polisen kom imorse och sa att jag inte fick kona av parkeringsplatser för folk hade klagat. Jajaaa... jag gjorde mitt bästa i alla fall, tur att de flesta redan hade hunnit komma. Och imorgon är det bara tre scener (vanligtvis gör vi kanske 7-10) och sen på kvällen är det (nästan) slutfest! Det ska bli skoj. Vi ska grilla vilket är perfekt för mig, men alkoholen tar jag det lugnt med. Rödvin är helt okej kolhydratmässigt, men däremot litar jag inte på mitt omdöme när det kommer till snacks ännu så då låter jag hellre bli att dricka mycket. Något glas blir bra. Och om en vecka åker jag hem, nattåg som sist. Det är ganska skönt, kommer jag fram relativt utvilad på midsommarafton! Sen dagen efter är det bröllop och på måndagen ska jag till Göteborg för lite spännande grejer. Håll tummarna!

Jag har målat naglarna! Äntligen ska jag kanske lära mig höger och vänster? Och ser ni hur brun jag är? Riktig bonnabränna dock, jag står ju ute rätt mycket på dagarna så det är bara ansiktet, händerna och lite på bröstet som är brunt haha. Åh vad fint...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar