lördag 18 juni 2011

Helgad frihet.

Åh vad skönt att vara ledig hela helgen. Inga måsten eller möten eller krav. Förutom när jag åt frukost så låg jag i sängen fram till klockan 14 innan jag klädde på mig och gick en runda till stan. Köpte jättefina svenska jordgubbar för 20 kronor på hötorget precis innan stängning, himla bra. De åt jag till middag sedan med vispad grädde, fantastiskt goda. När det är lördag kan man faktiskt få äta lyxmiddag ibland tyckte jag, trots att de är så söta. Lite grann någon gång ibland skadar inte. Sen har jag bara legat i soffan och växlat mellan diverse dåliga filmer på tv, funderar på att se på Solsidan 2 men orkar inte hämta dvdboxen i mitt rum så jag ligger bara kvar här och slöar. Som jag har längtat efter att slöa! :)

Imorgon ska jag städa, börja packa lite inför min hemflytt på torsdag och sedan gå en lååång runda. Perfekt söndag. Men först ska jag sova en hel natt till hur länge jag orkar utan att ens snegla på någon väckarklocka. Lovely. Och så ska jag lyssna lite till på Taylor Swifts jättefina cover på Mumford & sons låt White blank page. Så fint. Viva la vida var också fin tyckte jag.

Can you lie next to her and give her your heart, your heart?
As well as your body, and can you lie next to her and confess your love, your love?
As well as your folly and can you kneel before the king and say ‘I’m clean’, ‘I’m Clean’?
But tell me now where was my fault, in loving you with my whole heart?
But tell me now where was my fault, in loving you with my whole heart?
Her white blank page & a swelling rage, rage
You did not think when you sent me to the brink, the brink
You desired my attention but denied my affections, affections
But tell me now where was my fault, in loving you with my whole heart.
But tell me now where was my fault, in loving you with my whole heart
AhhhAhh(s)
Lead my to the truth and I will follow you with my whole life
Lead my to the truth and I will follow you with my whole life
AhhhAhh(s)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar