tisdag 14 juni 2011

Cecilia vs. Statist.

Kvart i nio släckte jag lampan igår. Var så himla trött, somnade nästan direkt vilket är ett mindre mirakel för mig. Idag blev jag hämtade kvart i sex, och klockan sex blev jag avsläppt på en gata på Kungsholmen med 6 koner och instruktioner om att kona av alla parkeringsplatser jag hittade. Där stod jag till klockan 10, och under de fyra timmarna körde fyra bilar. Jag hade fullt upp verkligen... sen kom äntligen teamet från vår första location, så då fick jag lite att göra. Dock blev det lite kaos när jag skulle visa attributören vart han skulle stå (lastzon som vi har specialtillstånd för) och en statist ställde sig där.

Cecilia: Du kan inte stå där, produktionsbilen ska stå där.
Hon: Men var ska jag parkera då?
Cecilia: Du får leta, de konade platserna är bara för produktionsbilarna.
Hon: Men jag kan stå här då.
Cecilia: Nej, för där ska denna bilen stå och dessutom är det olagligt för det är lastzon.
Hon: Men då får ju inte ni heller stå här.
Cecilia: (här börjar jag bli riktigt irriterad, sluta käfta emot och flytta bilen!) Jo, vi har tillstånd att stå där, så du får flytta din bil så vi kan ställa produktionsbilen här.
Hon: Men var ska jag stå då?
Cecilia: (har jag inte varit tydlig eller?!) Du får leta själv, vi kan bara kona av för oss, inte för alla statister också.

Till slut körde hon äntligen iväg. Jag förstår nu varför alla suckar när de talar om statister, ibland är de som bortskämda småbarn! Dessutom kom det fler produktionsbilar hela tiden som jag behövde visa vart de skulle stå, jag sprang tvärs över vägen fram och tillbaka, nästan ett under att jag inte blev påkörd! Ibland är mitt jobb hektiskt, oftast inte. Händelserikt i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar