måndag 27 juni 2011

Efter Bröllopet

Vilken fantastisk helg jag har haft. Midsommarafton i Gullbrandstorp med familjen vilket var mysigt, trots att ingen av oss dansade runt stången. På kvällen grillade vi och drack min födelsedagschampagne som jag släpat hem (tung, 1,5 liter!) och firade en hel massa saker, till exempel examen, jobb och lägenhet. Mamma och pappa, jag och Arash och syrran och hennes pojkvän. Det var en fin kväll, och sedan sov vi gott allihop.

På lördagen vek jag och Arash 110 servetter till hjärtan som vi sedan åkte ut och lämnade i festlokalen. Det blev fint, jag var nöjd. Sedan gjorde vi oss söta och halv tre började vigseln. Min brors yngsta son Viktor somnade efter första raden i första psalmen. Det är jobbigt att gå på bröllop. Men fint var det och sedan fortsatte dagen med fotografering, mousserande vin, en god buffé och jag fick jordgubbar med grädde till efterrätt, så snällt! Det hölls en massa tal som var riktigt fina och min sida av släkten sjöng en fin sång som mamma och pappa snickrat ihop. När det började skymma lite tog jag fram min överraskning, thailändska lyktor "khom loy". De står för lycka och välgång och vi skickade upp åtta sådana över Halmstad. Det var fint.

Då var det dags för dans och vi dansade oss igenom kvällen. Det var en fantastiskt rolig kväll och jag hoppas att min bror och hans fru får ett långt lyckligt liv ihop.

En bild kan jag bjuda på, när jag tänder deras khom loy. De var så himla fina!

I söndags åkte jag och Arash upp till Göteborg på eftermiddagen, och åt en god middag på Rumpanbar på Linnégatan. Sedan kom Arash syster och hennes pojkvän vilket var jättetrevligt, jag har aldrig träffat henne förut. När vi kom hem låg vi och kramades hela kvällen för ingen av oss ville riktigt sova. Jag vill inte behöva åka ifrån honom så fort igen och han vill inte släppa iväg mig. Men idag ska jag på ett möte här i Göteborg och sedan tar jag tåget upp till Stockholm. Imorgon börjar nästa del i mitt liv, och jag ser fram emot det med skräckblandad förtjusning.

1 kommentar:

  1. Det kommer att gå bra och snart får ni bo tillsammans igen, det är jag övertygad om:)

    SvaraRadera