lördag 11 juni 2011

Utexaminerad.

Sådär, nu är jag back on track med en fil. kand. i bildproduktion i bagaget. Det känns fint att ha högskoleexamen, även om det inte alltid behövs i mitt yrke. Jag har läst i tre år för att få denna praktiken som betyder allt, min enda chans i princip att komma in i branschen. Än så länge ser det fint ut, jag har lite grejer på g nu kanske :)

Så jag åkte till Falun i torsdags och då var vi några i klassen som var på Rådhusgården. Det var mysigt, men jag var så tröööött efter att ha jobbat hela dagen. Vid strax efter tolv tvingade jag hem Arash :) hehe.
Här är en mall på klänningen My syr till mig som jag ska ha på min brorsas bröllop. Kommer bli så fin! Den kommer vara i illrosa :)
Min ambitiösa pojkvän under en långsam period i genomgången. Söt!
Resten av klassen hade blivit navi från Avatar av någon anledning. Blå!
På kvällen hade vi fest på skolan och jag inspirerades i mitt inköp av vin av min tatuering. Köpte en liten flaska och drack typ halva, alltså 2 dl. Lagom :) Vi grillade först utanför skolan, sen hade vi fest med filmquiz bland annat i Svarta Havet. Det var skoj!
Men vid halv två var jag jättetrött så då gick vi hem till där vi sov. Mitt i natten och himlen var alldeles ljus, så fint!

Idag var jag och Arash och invigde Faluns nya Max (Grand de luxe i low carb-bröd, dvs ett salladsblad, så gott!) innan vi tog tåget söderut tillsammans med typ resten av klassen. Lustigt det där, man säger hejdå på natten, sen åker alla samma tåg ändå. Arash bytte tåg i Sala, sen fortsatte jag mot Stockholm. Kom hit strax efter fyra, då var jag lite hungrig igen så jag åt:
Risalamalta! Det blev jättegott! Jag blandade vispad grädde med keso (50/50) och lite lite vaniljpulver. På med varma bär, smakade fantastiskt! Vaniljpulver är jättebra, det finns att köpa på typ Maxi och är i en liten burk, kostar typ 30 spänn men det håller hur länge som helst för man använder så lite. 0 kolhydrater.

Sen kom jag på att jag ville gå på bio, och tänkte att de där ostsnacksen jag läst om på lchf-butiken.se skulle varit goda. Googlade och hittade att de fanns i "välsorterade matbutiker", så jag chansade och gick till Sabis i Fältöversten här på Östermalm, Stockholms dyraste mataffär. Och titta vad jag hittade!
En hel hylla med de där snacksen! Grok heter de och är gjorda på bara ost och innehåller inga kolhydrater. De smakar typ som koncentrerade ostbågar, så ett par stycken räcker faktiskt. Gott var det i alla fall!
Sen var jag hemma och hörde livemusik hela tiden. Till slut såg jag att de spelade uppe på taket på den vita byggnaden längst bort, såg ut som de spelade in en video. Häftigt!

Och imorgon hoppas jag på fint väder för då är jag bjuden till grönan! TV4 har abonnerat hela stället på förmiddagen för sina anställda, och Gerda har bjudit med mig :) Ska bli rooooligt, har inte varit på Gröna lund på jättemånga år. Hoppas det inte regnar!
Och jag avslutar med en bild på min fina klass! Självklart kan jag inte titta framåt, det vore ju ingen utmaning!

1 kommentar: