tisdag 7 juni 2011

Långhelg och mat.

Idag är det lyckligtvis väldigt lugnt på jobbet. När det är så lugnt brukar jag alltid googla lchf-recept eller läsa nya lchf-bloggar. Åh gud vad mycket gott jag hittat idag! Recept på allt möjligt mumsigt, och samtidigt skriver jag en inköpslista så just nu är den löjligt lång. Får nog skära ner lite...men fusk-risalamalta får det nog bli i veckan, med varma bär till. Ååh.

Och ikväll kan jag inte bestämma mig för om jag ska äta omelett med lax, avokado och creme fraiche eller en version av mamma och pappas kycklingsallad. Mat är så gott, speciellt så som jag äter nu. Och i helgen har vi grillat varje dag, lax och kött med goda såser till. Jag älskar verkligen mat...

Och helgen var bra och mysig. Arash är så söt och alldeles för snäll, fick ett par easy tone i födelsedagspresent av honom! Och så har vi solat lite, träffat min syster och så var mina föräldrar på middag hos oss. Jag gjorde pannkakstårta utan mjöl och socker med färska bär som blev god, och först och främst: gav mig inget sug! Efter varje måltid nu känner jag verkligen efter om maten gav mig ett sug eller inte, som när jag åt kinesiskt i torsdags, då fick jag ett enormt sug och då blev jag också jättedeppig över allt jag inte får äta mer. När jag äter vanlig mat med protein och fett får jag inget sug alls. Idag åt jag fisksoppa med aioli till lunch, den var enormt god och gav mig inget sug, men det var lite för lite fett. Oh well, får ta igen det ikväll! :)





- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Stora Nygatan,Stockholm,Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar