tisdag 28 juni 2011

Back in the capital.

Så var jag i Stockholm igen. Jag bor nu på Lilla Essingen och det är jättefint! Jag och Gerda delar en superfin tvåa med balkong, grill, diskmaskin, tvättmaskin och torktumlare. Börjar jag bli gammal om det är det jag gläds åt i en lägenhet? Dessutom har vi en stor mataffär ganska nära, det är också bra. Från Lilla Essingen går det en buss hela vägen till mitt jobb, det är himla smidigt, jag bor ju nu en bit från Frihamnen. Jobbet är bra, även om jag inte får lön förrän den 25 augusti första gången (oh dear lord...) och jag har även numera en @svt.se-adress. Är inte så lite stolt över det faktumet.

Nu ska jag trä på min sovmask (inga persienner = cecilia kan inte sova) och sova i några timmar. Imorgon bär det av till jobbet igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar