lördag 18 september 2010

Världens jobbigaste dygn.

Ursäkta språket, men fy fan vad dåligt jag mår. Igår var en riktigt helvetesdag, den värsta under min tid på denna utbildningen. Men för att börja från början. I torsdags (eller? har ingen koll på dagarna) filmade från 14-00, alltså bara tio timmar. En helt normal arbetsdag för oss och vi var snabba och effektiva och allt gick bra. Sedan hem och sova.

Igår (fredag) fick jag ett brev om att min iPhone kommit, så jag skyndade iväg på morgonen (kl 12:30 haha) för att hämta den. Klockan 14 samlades hela gruppen och åkte några mil utanför Borlänge där vi skulle spela in en undervattensscen. Det gick bra, och sedan åkte vi och åt på Max i Borlänge. Deras low carb-meal var faktiskt över förväntan gott! Sedan direkt tillbaks till Falun och fortsätta filma. Vi filmade utomhus på återvinningscentral och när vi var klara där, runt 23, så åkte vi upp till hoppbackarna för att filma den allra sista scenen där. Det var kallt. Riktigt jäkla kallt. Och vid tre kanske började det regna. No, scratch that, det började snöa. Jag önskar att jag skämtade. Det är september. Det kom bara några flingor dock, som tur är. Jag stod där i tjocka strumpor, långkalsonger, jeans, överdragsbyxor, t-shirt, kofta, tjocktröja, jacka, regnjacka, två halsdukar, mössa och vantar och frös ändå halvt ihjäl. Vid fem ungefär var vi äntligen klara, då hade vi jobbat i 15 timmar.

Vi packar ihop alla lampor, kameragrejer och sådant på en släpvagn och ska köra därifrån med våra fyra bilar. Och vad händer? Jo, bilen som drar släpet orkar inte uppför de superbranta backarna utan får bara spinn på hjulen. Dessutom orkar inte handbromsen ens hålla både bilen och släpet. Precis vad man vill ska hända tjugo över fem en lördagmorgon. Så vi får backa ner och försöka igen, vilket inte går trots att vi alla försöker skjuta på. Skolan har dessutom hyrt en väldigt fin och väldigt ny volvo v70 till oss, som lätt skulle klara det där, men sjäääälvklart har den ingen såndär knopp där bak som jag tappat namnet på. Suck.

Så efter många om och men byter vi till en annan bil, en precis lika liten, men den får också spinn. Han som sitter i den vägrar dock acceptera det och voila, helt plötsligt är han uppe! Hallelujah! Så då kunde vi i en liten karavan åka tillbaks till skolan, plocka in alla grejer och börja tanka in materialet. Vid sextiden var jag och Arash på väg hem i volvon som vi tog över helgen, men där slutar inte prövningarna. Vi har inte tillräckligt med pengar till att betala parkeringen. Så vi åker till ett nattöppet Statoil där hon i kassan först vägrar växla, men när vi bönfaller henne går det äntligen. Hem, sova!

Och att jag dessutom sovit jättedåligt i natt gör ju inte saken bättre. Vaknade vid tolv med ont i hela kroppen och fruktansvärt uttorkad. Så det blir nog till att ligga i soffan och leka med min nya iPhone hela dagen. Imorgon börjar klippningen. Kan inte denna kursen bara vara slut snart?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar