torsdag 9 september 2010

Blodtömd.

I morse var jag och lämnade blod. Det gick fint och förra gången hade jag haft 131 i blodvärde vilket är mycket bra. Nice. Lite jobbigt var det att inte kunna äta den sedvanliga ostklämman med apelsinjuice på blodcentralen efteråt för att återfå krafterna (de snor ju ändå en halvliter blod) men jag drack en kopp te och åt lite paranötter jag hade med mig, bara 7 g kolhydrater i dom. Sedan gick jag till skolan där jag började kallsvettas av att bara stå upp lite. Jäklar med krafter jag förlorar när jag lämnar blod. Efter skolan gick jag till maxi och på hemvägen höll jag på att svettas ihjäl för det var så ansträngande. Men nu mår jag bättre! Ska bara ta det lugnt idag ändå.

Annars håller jag just nu på att baka kolaspäckade chokladmuffins och snickerskakor till mitt filmcrew till helgen. De kan nog behöva lite energi för att orka! Själv får jag väl käka något annat spännande, till exempel en hel ruta 86% choklad. Mmmmums. Eller? :)

Förresten, när man lämnar blod här i Dalarna får man alltid en gåva och gissa vad som var det första jag fick syn på idag när jag kom in i rummet?

Lite lustigt, men väldigt smidigt! Bara att börja läsa! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar