fredag 3 september 2010

Sooo, kamphundsförbud i Sverige också eller?

Igår blev jag lite upprörd. Hvita hade blivit attackerad av en jäkla kamphund häromdagen! Ahhh, varför har man såna hundar lösa?! Som tur är klarade sig min älsklingsgris någorlunda oskadd, men hade jag varit där hade jag struntat i allt vad "inte gå mellan två hundar" heter och sparkat bort den andra hunden. Hellre att den fått bita ihjäl mig än henne. Jag blir så arg!

Annars går allt bra. Pre-production till filmen är i princip klar, det känns skönt. Jag har köpt världens mest seriösa scriptapärm så jag är ordnad och duktig. Jag blev till och med ekonomiansvarig, hör och häpna! En kortfilmsbudget på hela 2000 kr, det är inte illa.

I övrigt: Rösta på Gerda i riksdagsvalet! Hon står som nr 13 på valblanketterna här i Dalarna, det är ganska coolt ändå. Fast skulle hon komma med skulle hon ju få hoppa av skolan och i och med att hon är vår manusförfattare och regissör skulle det kanske inte vara så lyckat. Förresten så ska Arash spela med i vår film. Han ska prata blattesvenska. Oh dear lord. Arash är ungefär så svensk man kan bli, detta ska bli intressant. Hmm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar