söndag 5 september 2010

Low Carb High Fat.

Jossan undrade vad man egentligen skulle äta när man utesluter kolhydrater och socker ur kosten, så här kommer ett urval av vad jag ätit den senaste veckan:

Frukost:
Ägg och bacon med lite grädde i, löskokta ägg, ostrullar med ost, skinka och smör, kesorullar med keso inrullat i skinka, fil med linfrön och till detta thé.

Lunch:
Köttfärsås med grädde i såsen och riven vitkål till, någon sorts kött (fläsk, lax, kyckling) med en stor grönsallad och en fet sås, kycklinggryta på kyckling, morötter, broccoli i en sås av grädde och creme fraiche.

Mellanmål:
Ostrullar, kesorullar, lite nötter, fil, bär och vispgrädde eller de där fantastiskt goda kesoplättarna jag gjorde igår. 2 ägg, 250 g keso med äpplesmak, 2 msk dinkelmjöl, 1 tsk kanel och 1 tsk kardemumma. Mixa ihop allt och klicka ut på bakplåtspapper. Grädda i ugn på 200 grader i ca 10 minuter, servera varma som kalla ihop med grädde. Mums! Lite lite kolhydrater, men så gott.

Middag:
Samma som lunch.

Jag har även ätit ute två gånger, det har gått väldigt bra! Bad bara om sallad istället för potatisen, gick hur fint som helst. Dock drack jag ett glas rödvin igår när jag och Arash åt på Hammars, oxfilé och vatten tycker inte jag går ihop...

Så efter en vecka nu kan jag konstatera 2,5 kg mindre på vågen. Gött är det. Hoppas det fortsätter så!

1 kommentar:

  1. åh, tack! Jag måste ju testa detta nu bara för att. :)

    SvaraRadera