måndag 13 september 2010

Inspelningshelg.

I lördags morse klockan 07:00 var vi på skolan och packade ihop alla grejer (kamera, lampor osv) och åkte sedan till Brenäs utanför Insjön utanför Leksand. Där packade vi upp alla grejer och flyttade in i Gerdas familjs stuga. Eller stuga och stuga, den är större än hela vårt hus hemma i Halmstad. Jättemysig och ligger precis vid en stor insjö (Insjön) och massa berg och sånt. Den dagen spenderade vi utomhus med att filma. Mina kakor och muffins var mycket uppskattade kan jag berätta, energin var låg väldigt ofta. På natten sov vi alla över i stugan (jag och Arashen fick dubbelsängen höhö) och sedan började vi igen morgonen efter. Då visade det sig att HDMI-kabeln som går mellan kameran och monitorn var pajj så jag fick köra hela vägen till Falun (ca 40 min enkel väg på pyttesmå skogsvägar) för att hämta en ny sladd. Nice. Men sen gick resten av dagen bra och vi klarade av alla de scener vi behövde i princip, inklusive drunkningsscenen. Tyckte synd om skådespelarna, de frös så de skakade.

På söndagskvällen åkte vi hem, skönt. Idag var det en lightdag i skolan och imorgon tog vi ledigt. Allt material står och tankas in i skolan, det tar åtskilliga dagar. Helt sjukt! Det ska bli skönt, behöver en ledig dag efter denna helgen.

Här försöker vi få till en kameraåkning med en traktor. Gick mindre bra, men skoj hade vi. Eller ja, förutom när vi trodde att de skulle störta i marken med skolan sprillans nya svindyra RED-kamera.

Så imorgon på min lediga dag ska jag göra pannkakor, baka LCHF-kex och sen på kvällen ska vi äta hemmagjord kebab så jag ska försöka mig på att baka kebabbröd till Arash. Eller så får han göra det själv helt enkelt haha. Han får ju inte bli för bortskämd pojken.

1 kommentar: