måndag 21 februari 2011

Arg.

Jag är så arg. Hela tiden. Jag har hamnat i någon ond cirkel. Det började med den hemska tågresan förra måndagen, sedan har har jag inte kunnat ta mig ur det. Jag har konstant spänningshuvudvärk, jag som nästan aldrig har ont i huvudet. Jag är på dåligt humör, är lättirriterad och arg. Det är skitjobbigt, jag vill inte vara arg; det passar inte mig, men jag är fast.

Det är nog för mycket nu. Alla börjar höra från praktikplatserna, jag har inte hört något alls. Jag är nervös när det kommer till lägenhet, sommarjobb och hela framtiden. Jag som alltid varit så himla positiv när det kommer till framtiden är nu negativ helt plötsligt! Åååhh. Jag är så dum. Jag behöver nog ta mig ett snack med jossan, hon brukar alltid kunna peppa mig.

Men jag kommer nog ur min svacka snart, om inte för min egen skull så för Arash, stackarn får ju ta all min irritation trots att han inte gjort något. Men så är det ibland, även om man inte vill. Nu får jag ta och skärpa mig och rycka upp mig, det håller inte!

En positiv sak dock: imorse satt mina svarta jeans löst. -4,5 kg sedan juldagen börjar visa sig. Heja mig!

Location:Promenaden,Falun,Sverige

2 kommentarer:

  1. Ja HEJA dig!!!
    Det är hemskt att vara arg,irriterad och på dåligt humör fast man inte vill. Finns liksom inget man kan göra för att inte vara det heller...

    Det kommer ordna sig för dig, det är klart att det gör! Du ska se att om ett år kommer du att tänka tillbaka på det här och tänka att det var onödigt att du oroade dig. Blir det inte praktik på SVT så blir det någon annanstans som kan bli minst lika bra.

    Och hej! Din iPhone säger att du bor på Promenaden idag. Heja iPhonen också som äntligen fattat! :)

    SvaraRadera
  2. Allting kommer ordna sig Cecce, jag är inte ett dugg orolig för dig eller för din framtid. I'm possible, eller hur var det? :) Men jag försår hur du känner dig. Ibland blir det bara för mycket. Jag känner igen mig själv i det där. Är man stressad och orolig över saker så är det lätt att bli irriterad och arg. Och så blir man så arg på sig själv för att man är arg. Hopplöst ond cirkel ja. Men det det vänder! Jag hejar på dig! kram

    SvaraRadera