måndag 17 januari 2011

Vårjacka snart?

Jag tror att vädret här uppe har fått spel. I fredags var det helt bisarrt kallt, när Arash mamma kom på kvällen var det -20 grader. Alldeles på tok för kallt! När vi vaknade på söndagen var den +5 ute. Helt sjukt. Hur kan temperaturen stiga med 25 grader på lite över ett dygn? Galet, tänk om vädret skulle göra såna grejer på sommaren, 0 grader ena dagen och 25 nästa, då skulle det inte vara lika roligt.

Men just nu är det 1,4 grader ute, snön håller på att smälta och jag är äntligen färdigförberedd inför opponeringen imorgon. Har varit i Falun i snart två veckor och äntligen har jag något att göra. Deprimerande är det kan jag säga, att inte göra något. Blir vansinnigt rastlös, men samtidigt nästan håglös. Vill inte göra något, orkar inte. Men snart börjar äntligen nästa kurs, då blir det förhoppningsvis fullt upp igen. Den kommer bli rolig också, jag och Arash har värsta braiga idén.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar