söndag 9 januari 2011

Iran.

Jag har på senaste tid funderat på att det hade varit spännande att åka till Iran. Arash mamma ska åka dit nu i vår för första gången på typ 25 år, och jag hade också tyckt det vore coolt. Arash totalvägrar dock, han tror inte det är säkert och dessutom har han kanske dubbla medborgarskap men Iran erkänner inte sånt och då kan han bli inkallad att göra lumpen där och det vore ju faktiskt ganska otrevligt... Att dessutom behöva bära slöja över håret och heltäckande kläder kanske inte vore en hit. Men ändå, det hade ändå varit spännande att åka dit, jag har hört att det ska vara jättevackert och maten är ju god.

Sen gick jag in på utrikesdepartementets hemsida. Okej, jag stannar nog hemma. Eller vad tror ni?

- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Vasagatan,Falu,Sverige

2 kommentarer:

  1. Ni åker inte till Iran. Och så var det med den saken.

    SvaraRadera
  2. Nej stanna hemma! Det känns bättre att avvakta ett tag tycker jag. Angående hänvisningen till Wikipedia - ni har kollat källorna som de refererar till på wikipediasidan va? Jag hittade en himla bra källa via deras källor till min c-uppsats nämligen...

    SvaraRadera