onsdag 5 januari 2011

Jullov.

Jag kom upp till Arash i fredags, på nyårsafton. Vi spenderade kvällen med en hel hög av hans vänner och det var himla roligt! Vi spelade dobido typ och vissa av killarna fick uppdrag under middagen. När min bordsgranne torkade mig om munnen för 3:e gången började jag ana oråd, dessutom satt Arash och skröt lite ovanligt mycket om sina muskler. Dock fick han hög feber så vi gick hem ganska tidigt.

Dagen efter såg vi på film och han sov mycket. Sedan mådde han helt plötsligt bra, så på kvällen gick vi på Svinalängorna på bio. Den var jobbig, jag grät. Sjukt deprimerande, men bra! Kommer nog kamma in guldbaggar, speciellt den unga tjejen.

På söndagen mådde Arash mamma dåligt, men min familj kom på blixtvisit. Vi var på Ikea och sedan blev jag utklassad i monopol av Arash lillebror. Ja, han är 12 och jag är 24, so what? :) han är en smart bäbis. På måndagen åkte jag och Arash till stan och såg först den spanska filmen Biutiful på Biopalatset och sedan Tron Legacy i 3D på Bergakungen. Den första var okej, lite underlig och läskig ibland. Tron började asbra, men sen dog den ut lite. Tråkigt. Olivia wilde var dock bra. Eller så tycker jag bara det eftersom vi är kompisar, lite partisk är jag allt. Eller vadå, är man inte bästisar om man varit på fest hos någon, även om den personen just då var och filmade i NY?

Och igår var vi och åt lunch med Arash kompisar, sushibuffe så jag var i sjunde himlen! Mums! På eftermiddagen hämtade Arash pappa oss och så åkte vi och åt på en indisk restaurang. Aldrig ätit det innan, men det var supergott. Sen åkte vi hem till honom, jag fick jättefin julklapp. Halsband, armband och örhängen. Sen på kvällen såg vi the transporter hemma hos en av Arash kompisar innan vi åkte hem och sov.

Nu sitter vi på tåget. Jag hostar och vi är en timma försenade, men annars är det bra. Nu börjar allvaret igen, eller typ i alla fall.


Arash och Babak glada över den persiska hörnan på Ikea.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Björnövägen,Västerås,Sverige

1 kommentar: